Numer ogłoszenia: 121760 - 2013; data zamieszczenia: 27.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy , ul. Jana Pawła II 47, 63-620 Trzcinica, woj. wielkopolskie, tel. 062 7815011, faks 062 7815001.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzcinica.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz sprawowaniem nadzoru autorskiego dla projektu - budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami, remont i rozbudowa kanalizacji deszczowej, wymiana i rozbudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami i odbudową dróg w m. Trzcinica, wymiana sieci wodociągowej z AC na PCV wraz z przyłączami w m. Piotrówka, budowa sieci wodociągowej z przyłączami do m. Piła-Młyn.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest : Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz sprawowaniem nadzoru autorskiego dla projektu - budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami, remont i rozbudowa kanalizacji deszczowej, wymiana i rozbudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami i odbudową dróg w m. Trzcinica, wymiana sieci wodociągowej z AC na PCV wraz z przyłączami w m. Piotrówka, budowa sieci wodociągowej z przyłączami do m. Piła-Młyn. Zamówieniem objęte jest również: 1)uzyskanie map ewidencyjnych gruntów wraz z wypisami z rejestru gruntów dla działek objętych inwestycją. 2)wszelkie opracowania i uzgodnienia niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę, ( w tym operaty i pozwolenia wodnoprawne dotyczące odprowadzenia wód deszczowych oraz przekraczania cieków wodnych, decyzje środowiskowe oraz celu publicznego - warunki zabudowy itp. ) 3)dokumentacje projektowe winny być zgodne z przepisami na dzień złożenia wniosku o wydanie decyzji o pozwolenia na budowę na poszczególne zakresy tj. na Trzcinicę, Piotrówkę i Piła-Młyn + Trzcinica, droga od hydroforni do drogi kierunek Granice, 4)rozwiązania projektowe mają być zgodne z zapisami decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, 4.2.Zakres rzeczowy : 1) dł. projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej w m. Trzcinica - ok. 10 535 m i 320 szt przykanalików, sieci wodociągowej - 10 985 m i 320 szt przyłączy dł. projektowanej rozbudowy sieci deszczowej - ok. 650 m , a wymiana - 1 370 m - pozwolenie na budowę - dł. projektowanej sieci wodociagowej do m. Piła-Młyn - ok. 800 m i 4 szt. przyłączy - pozwolenie na budowę, - dł. projektowanej wymiany sieci wodociągowej z AC na PCV w m. Piotrówka - ok. 2 580 m i 88 szt. przyłączy - pozwolenie na budowę, 2) projekty budowlane opracowane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120, poz. 1133), 3) przedmiary robót i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.), 4) kosztorysy inwestorskie opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389), 5) informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - na podstawie art. 21a ustawy z dnia 2 lipca 1994r. Prawo budowlane i przepisu wykonawczego, 6) dokumentacja geotechniczna 4.3 Dokumentację projektową należy wykonać w ilościach: a) koncepcję dokumentacji projektowej w 1 egz. + w wersji elektronicznej b) projekt budowlany - 5 egz. w formie papierowej oraz 1 egz. w formie elektronicznej, c) projekt drogowy (w zakresie napraw i odtworzenia nawierzchni, remont komór oraz wpustów ulicznych ponadto istniejące piaskowniki przeprojektować jako separatory z których będą odprowadzone wody deszczowe do rowu), d) projekt organizacji ruchu na czas budowy (w pasach dróg publicznych), e) projekt kanalizacji sanitarnej (grawitacyjnej i tłocznej), f) projekt przebudowy i rozbudowy sieci wodociągowej i deszczowej w obszarze objętym miejscowym planem zagospodarowania dotyczy m. Trzcinica g) projekty usunięcia kolizji z istniejącą i projektowaną infrastrukturą techniczną h) opracowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji, uwzględniającego etapowanie inwestycji jak również kosztorysów i przedmiarów, i) przedmiar robót - 1 egz. w formie papierowej oraz 1 egz. w formie elektronicznej, j) kosztorys inwestorski - 1 egz. w formie papierowej oraz 1 egz. w formie elektronicznej, k) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - 1 egz. w formie papierowej oraz 1 egz. w formie elektronicznej, l) dokumentacja geotechniczna - 1 egz. w formie papierowej oraz 1 egz. w formie elektronicznej. Dokumentacje projektowe nie mogą zawierać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia zastosowanych materiałów i urządzeń. 4.4 Formę elektroniczną dokumentacji projektowej należy zapisać w formacie .pdf 4.5 Dla wykonania powyższych opracowań wykonawca sporządzi: a) mapy sytuacyjno-wysokościowe do celów projektowych konieczne dla wykonania przedmiotu zamówienia, b) wykonanie niezbędnych badań geotechnicznych gruntu i opracowanie niezbędnej dokumentacji geotechnicznej, c) uzyskanie opinii ZUD w Kępnie (łącznie z kosztami wypisów z rejestru gruntów), d) przygotowanie danych do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, e) przygotowanie danych do wniosku o wydanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, f) opracowanie Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko - o ile w toku postępowania taka konieczność nastąpi, g) wykonanie operatu wodno - prawnego jeśli będzie konieczność jego wykonania, g) uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień umożliwiających uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, h) uzyskanie w imieniu Zamawiającego zgód właścicieli na wejście na grunt, zgoda ma mieć charakter pisemnego oświadczenia właściciela wraz z załącznikiem graficznym. i) wykonać zaopiniowany i uzgodniony projekt organizacji ruchu drogowego na czas robót. k) pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją projektów zgodnie z art. 20 ust 1 pkt 4 ustawy Prawo Budowlane. 4.6 Zamawiający nie posiada decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na opracowanie projektu sieci kanalizacji sanitarnej wraz z rozbudową i wymianą sieci wodociagowej i deszczowej miejscowości Trzcinica oraz do sieci wodociągowej w m. Piotrówka i Piła-Młyn 4.7 W czasie projektowania należy uwzględnić uwarunkowania Miejscowowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego przyjętego Uchwała nr XIX/111/04 Rady Gminy Trzcinica z dnia 27.09.2004 r. w rejonie: ul. Pocztowej, ul. Lipowej, ul. Kolejowej oraz torów kolejowych., Uchwała Nr XXI/118/04 Rady Gminy Trzcinica z dnia 24.11.2004 r. wschodniej części wsi Trzcinica, Uchwała Nr XL/235/09 Rady Gminy Trzcinica z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wschodniej części wsi Trzcinica, dla obszaru położonego w północnej części wsi, - dostępne na stronie BIP zakładka prawo lokalne - Uchwały. Miejsowości Piotrówka oraz Piła-Młyn nie posiadają Miejscowowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. 4.8 Zakres opracowania projektu sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami, remont i rozbudowa kanalizacji deszczowej, wymiana i rozbudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami i odbudową dróg w m. Trzcinica, wymiana sieci wodociągowej z AC na PCV wraz z przyłączami w m. Piotrówka, budowa sieci wodociągowej z przyłączami do m. Piła-Młyn, obejmuje obszar przedstawiony na załączniku nr 9 do siwz należy go jednak traktować w sposób przybliżony. Wykonawca przygotuje dokumentacje projektowo - kosztorysowe zgodnie z otrzymanymi na bieżąco zaleceniami i wskazówkami Zamawiającego. Warunki: - istniejąca sieć ogólnospławna w m. Trzcinica winna spełniać rolę deszczowej należy sporządzić operat wodno-prawny w celu uzyskania pozwolenia na odprowadzenie wód deszczowych, jednocześnie w miejscach uszkodzonej sieci jej wymianę w miejscach wskazanych w załączniku, - nowoprojektowane kolektory sanitarne należy włączyć zgodnie z rzędnymi przepompowni Nr 1oraz Nr 2 - ostateczny zakres projektowanych sieci zostanie ustalony na podstawie kompletnego rozwiazania projektowego, treść projektu zostanie zatwierdzona przez Zamawiajacego, - na etapie projektowania i okreslania docelowych danych projektowych Zamawiajacy przewiduje wystapic z wnioskami o dofinansowanie realizacji zadania. Ewentualne projekty do jakich Zamawiajacy przewiduje złożyc projekt o dofinansowanie: 1. Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny 2014 - 2020 2. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.22.00-3, 71.32.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 3000 zł
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
nie ustanowiona warunku
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał: dokumentacje projektowe które obejmowały swoim zakresem zaprojektowanie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wraz z referencjami.Jako zadanie zgodne uważać się będzie wykonanie projektów kanalizacji sanitarnej o dł. min. 2,5 km i średnicy 200 mm i powyżej, sieci wodociągowej o dł. min. 2,5 km i średnicy 110 mm i powyżej .
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
nie ustanowiona warunku
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami : Wykonawca wykaże, że dysponuje projektantem z uprawnieniami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej - w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, jako osobą przewidzianą na głównego projektanta, który wykonał dokumentacje projektowe zgodne z przedmiotem zamówienia. Jako zadanie zgodne uważać się będzie wykonanie projektów kanalizacji sanitarnej o dł. min.2,5 km i średnicy 200 mm i powyżej, sieci wodociągowej o dł. min. 2,5 km i średnicy 110 mm i powyżej .
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
nie ustanowiona warunku
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz ofertowy i cenowy (wg wzoru zał. nr 1 i 1a) Dowód wniesienia wadium Pełnomocnictwo
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana postanowień umowy : 1) konieczności zlecania prac dodatkowych, w trybie zgodnym z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych; 2) zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań projektowych niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia; 3) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dodatkowych dokumentów, które te przepisy narzucają; 4) gdy organy i instytucje uwzględniające nie wydały uzgodnień w ustawowym terminie, 5) zmiany nazwy zadania; 6) zmiany osób reprezentacyjnych, w przypadku zmian organizacyjnych lub zmiany nazwy *firmy Wykonawcy: 7) zmiany osób realizujących przedmiot zamówienia pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ; 8) w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego ( np. powoduje skrócenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie wartości zamówienia, obniżenie wynagrodzenia ); 9) zmiany urzędowej stawki VAT; 10) zmiany procentowej wysokości płatności faktury częściowej w przypadku przedłużenia terminu realizacji zadania niewynikającej z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 11) zaistnienie przypadków losowych (np. kataklizmy, awarie urządzeń wywołane przez wyładowania atmosferyczne lub inne czynniki zewnętrzne, zgony i niemożliwe do przewidzenia wydarzenia), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://trzcinica.nowoczesnagmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Trzcinica ul. Jana Pawła II 47 63-620 Trzcinica I piętro, pokój nr 6.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.04.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Trzcinica ul. Jana Pawła II 47 63-620 Trzcinica parter, pokój nr 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie