Zarządzenie Nr 10/2011 Kierownika Urzędu Gminy -Wójta Gminy Trzcinica z dnia 14 czerwca 2011r. w sprawie procedury kontroli gromadzenia dochodów publicznych w Urzędzie Gminy Trzcinica
Zarządzenie Nr 10/2011
Kierownika Urzędu Gminy- Wójta Gminy Trzcinica
z dnia 14 czerwca 2011 r.
w sprawie procedury kontroli gromadzenia dochodów publicznych w Urzędzie Gminy Trzcinica.
Na podstawie art. 69 ust. 1 pkt 3, w związku z art. 68 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, póz. 1240 ze zmianami) zarządzam, co następuje:
§1
Kontrola w zakresie gromadzenia środków publicznych obejmuje;
1. subwencje i dotacje celowe,
2. dochody z tytułu podatków i opłat lokalnych,
3. dochody z majątku gminy i dochody ze świadczony usług
4. opłatę za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
5. opłatę skarbową
6. odsetki od środków na rachunkach bankowych.
§2
1. Prawidłowość otrzymanych subwencji i dotacji celowych kontroluje i ocenia Skarbnik Gminy.
2. Dla dokonania prawidłowej oceny Skarbnik Gminy zbiera dane oraz aktualnie obowiązujące przepisy
dotyczące otrzymywanych subwencji i dotacji celowych.
3. Wysokość odsetek od środków finansowych na rachunku bankowym na podstawie umowy ze
Spółdzielczym Bankiem Ludowym w Kępnie Oddział w Trzcinicy ocenia Skarbnik Gminy, a w razie jego
nieobecności stanowisko d/s księgowości budżetowej - symbol RF- III.
§3
1. Kontroli w zakresie prawidłowości opodatkowania w zakresie podatku od nieruchomości, leśnego,
rolnego, od posiadania psa dokonuje Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat, a w razie jego
nieobecności Stanowisko ds. księgowości podatkowej która polega na sprawdzeniu stosowania
właściwych stawek podatkowych, stosowaniu zasady powszechności opodatkowania, prawidłowości
przypisów na kontach podatników oraz stosowaniu ulg w podatkach i w ich zapłacie.
2. Dla dokonania prawidłowej oceny osoby wymienione w ust. 1;
a) zbierają aktualne przepisy dotyczące obowiązujących ustawowych stawek podatkowych, podatników i
opłat lokalnych,
b) prowadzą ewidencję wszystkich podatników,
c) przygotowują projekty decyzji administracyjnych w sprawie wymiaru oraz udzielanych ulg w zapłacie podatków oraz prowadzą rejestr wydanych decyzji,
§4
1.Skutki obniżenia ustawowych stawek podatkowych oraz zwolnień podatkowych i ulg w zapłacie podatków udzielonych przez gminę ustala Stanowisko ds. wymiaru podatku i opłat, a w razie nieobecności Stanowisko ds. księgowości podatkowej. 2.Dla dokonania prawidłowej oceny osoby wymienione w ust. 1:
a) zbierają aktualnie obowiązujące przepisy dotyczące obowiązujących stawek i zwolnień ustawowych w
podatkach i opłatach lokalnych,
b) zbierają na podstawie uchwał Rady Gminy dane dotyczące wysokości zwolnień i ulg w zapłacie
podatków.
§5
1. Wysokość dochodów z tytułu podatku od środków transportowych, opłaty skarbowej, opłaty
eksploatacyjnej ocenia Stanowisko ds. księgowości podatkowej, a w razie nieobecności Stanowisko ds.
wymiaru podatku i opłat.
2. Dla dokonania prawidłowej oceny osoby wymienione w ust. 1:
a) zbierają aktualnie obowiązujące przepisy prawne,
b) prowadzą rejestr wysłanych i doręczonych upomnień,
c) prowadzą rejestr opłat skarbowych i opłat eksploatacyjnych.
§6
1. Windykację zaległości, odsetek za zwłokę, udzielania ulg w zapłacie należności w zakresie podatków i opłat oraz dochodów z majątku gminy prowadzi Stanowisko ds. księgowości podatkowej, a w razie nieobecności Stanowisko ds. wymiaru podatku i opłat.
2. Dla dokonania prawidłowej oceny osoby wymienione w ust. 1:
a) zbierają aktualnie obowiązujące przepisy prawa,
b) prowadzą rejestr wysyłanych i doręczonych upomnień,
c) przygotowują wnioski o wpis na hipotekę i tytuły wykonawcze,
d) zbierają aktualnie obowiązujące procedury udzielania ulg w zapłacie należności,
e) przygotowują dane do wniesienia sprawy na drogę postępowania sądowego.
§7
Dochody z majątku gminy:
1.Projekty umów m.in. z najemcami lokali, dzierżawcami gruntów, w tym ustalanie wysokości czynszu i zasad jego aktualizacji, terminy ich wnoszenia przygotowuje Stanowisko ds. gospodarki komunalnej, mieszkaniowej, BHP i rolnictwa, a w razie jego nieobecności Stanowisko ds. opłat komunalnych i gospodarki nieruchomościami, natomiast projekty umów z dzierżawcami gruntów przygotowuje Stanowisko ds. opłat komunalnych i gospodarki nieruchomościami a w razie jego nieobecności Stanowisko ds. gospodarki komunalnej, mieszkaniowej, BHP i rolnictwa,
2. Dla prawidłowej oceny osoby wymienione w ust. 1:
a) zbierają aktualnie obowiązujące przepisy prawa ww określonym zakresie,
b) prowadzą rejestr zawartych umów,
3. Projekty umów dotyczące sprzedaży składników majątku gminy przygotowuje Stanowisko ds.
gospodarki komunalnej, mieszkaniowej, BHP i rolnictwa.
4. Dochody dotyczące sprzedaży składników majątku gminy dotyczących gospodarki nieruchomościami
przygotowuje Stanowisko ds. opłat komunalnych i gospodarki nieruchomościami.
5. Dla prawidłowej oceny osoba wymieniona w ust. 3 i 4:
a) zbiera aktualnie obowiązujące przepisy prawa ww określonym zakresie,
b) prowadzi rejestr zawartych umów.
§8
1. Wysokość dochodów z tytułu świadczonych usług, tj. odpłatności za wodę i odbiór nieczystości,energii cieplnej.dzierżawy gruntów z terenu gminy, prawidłowość stosowania obowiązujących cen i opłat ocenia Stanowisko ds. opłat komunalnych i gospodarki nieruchomościami a w razie jego nieobecności Stanowisko ds. gospodarki Komunalnej, mieszkaniowej, BHP i rolnictwa, natomiast dochody z wynajmu mieszkań i lokali użytkowych ocenia stanowisko ds. gospodarki komunalnej, mieszkaniowej. BHP i rolnictwa a w razie nieobecności stanowisko ds opłat komunalnych i gospodarki nieruchomościami.
2. Dochody z tytułu odsetek za zwlokę, udzielania ulg w zapłacie należności z tytułu odpłatności za wodę i
odbiór nieczystości, usuwanie odpadów komunalnych z terenu gminy prowadzi Stanowisko ds. opłat
komunalnych i gospodarki nieruchomościami , a w razie jego nieobecności stanowisko ds. gospodarki
komunalnej, mieszkaniowej, BHP i rolnictwa.
3. Dla dokonania prawidłowej oceny osoby wymienione w ust. 2:
a) zbierają dane dotyczące obowiązujących cen i opłat,
b) zbierają dane dotyczące odpłatności i zawarte umowy,
c) przygotowują wnioski i wpis na hipotekę
d) przygotowują dane do wniesienia sprawy na drogę postępowania sądowego,
e) zbierają aktualnie obowiązujące procedury udzielania ulg w zapłacie należności.
§9
Za naliczenie i sprawdzenie wysokości wpłaty za opłatę skarbową odpowiadają te stanowiska pracy, których czynności wymagają faktycznie wniesienia tej opłaty.
§10
1. Wysokość opłat za czynności urzędowe, w tym z tytułu opłat za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, wpis do ewidencji działalności gospodarczej ocenia Stanowisko ds. działalności gospodarczej, zdrowia i sportu, a w razie jego nieobecności Stanowisko ds. obsługi Rady Gminy i jej organów oraz archiwum i ochrony przeciwpożarowej.
2. Dla dokonania prawidłowej oceny osoby wymienione w ust. 1 zbierają dane dotyczące obowiązujących cen i opłat.
§11
Traci moc Zarządzenie Nr 42/06 Wójta Gminy Trzcinica z dnia 29 grudnia 2006 w sprawie procedury kontroli gromadzenia środków publicznych w Urzędzie Gminy w Trzcinicy.
§12
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Trzcinica
(-) mgr Grzegorz Hadzik
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Romuald Trzepizur |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Romuald Trzepizur |
Data wprowadzenia: | 2011-10-17 13:13:42 |
Opublikował: | Romuald Trzepizur |
Data publikacji: | 2011-10-18 10:43:57 |
Ostatnia zmiana: | 2011-10-18 10:44:05 |
Ilość wyświetleń: | 1417 |